A. Vaardigheid: Samenwerken

A1: samenwerken, groepswerk

Score door

jezelf

 

Score door

mede leerling(en)

Naam:

 

Score door

docent

Naam :

Onderdeel:

Datum:

Je naam:

1

2

3

4

5

 

1

2

3

4

5

 

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je kunt goed overleggen en luisteren naar anderen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je kunt feedback geven

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je kunt feedback ontvangen (positief en negatief)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je kunt omgaan met meningsverschillen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je kunt werken in groepen van 2 of meer

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je kunt werken in heterogene groepen (met verschillende groepsleden)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je kunt taken verdelen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je kunt ervoor zorgen dat de groep op één lijn blijft of komt (afstemmen)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je kunt complexe opdrachten samen met anderen uitvoeren

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je kunt verantwoordelijkheid tonen voor gezamenlijk eindproduct

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je hebt een actieve inbreng

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

B. Vaardigheid: Reflecteren

B1: kijken hoe je het gedaan hebt

 

Score door

jezelf

 

Score door

mede leerling(en)

Naam:

 

Score door

docent

Naam :

Onderdeel:

Datum:

Je naam:

1

2

3

4

5

 

1

2

3

4

5

 

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je kunt naar anderen luisteren en daar je voordeel mee doen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je kunt zeggen wat goed en slecht ging en waarom

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je kunt aangeven hoe je bepaalde zaken anders zou doen de volgende keer

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je kunt aangeven welke dingen je anders zou doen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je kunt vertellen waar jijzelf goed en minder goed in bent

                                 

Je kunt aangeven wat je leuk en minder leuk vindt om te doen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je kunt een (digitaal) portfolio of projectmap goed invullen en bijhouden

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

C.Vaardigheid :Communiceren en Presenteren

 

D1: communiceren, overleggen

 Score door

jezelf

 

 

Score door

mede leerling(en)

Naam:

 

Score door

docent

Naam :

Onderdeel:

Datum:

Je naam:

1

2

3

4

5

 

1

2

3

4

5

 

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je kunt goed luisteren

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je kunt een discussie of gesprek goed samenvatten

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je kunt in een gesprek goed doorvragen, tot de kern doordringen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je kijkt iemand aan als je in gesprek bent

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je kunt bovenstaande ook in een grote groep (ongeveer 30 personen)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

D: presenteren (mondeling)

 

Score door

jezelf

 

Score door

mede leerling(en)

Naam:

 

Score door

docent

Naam :

Onderdeel:

Datum:

Je naam:

1

2

3

4

5

 

1

2

3

4

5

 

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je weet het publiek te boeien (presentatie)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Tempo ( spreekt vloeiend , niet te traag of te snel)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Enthousiasme

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • non-verbaal (maakt gebruik van mimiek, gebaren)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • verstaanbaar (luid en gearticuleerd gesproken)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Correct Nederlands (gebruikt juiste intonatie en geen dialect of slang taal)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Tijdsduur (houdt zich aan afgesproken tijdsduur)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Er is een rode draad in het verhaal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Kijkt het totale publiek aan.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Inhoud

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Er is een opbouw (Inleiding, midden, slot)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Het onderwerp en doel is duidelijk voor het publiek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • De feiten kloppen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Gebruik van (juiste) ondersteunende middelen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • computer (powerpoint)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Poster

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Video

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Bord

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Overheadprojector

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"E. Vaardigheid: "Onderzoek" doen

 

 

 

E1: analytisch vermogen

 

Score door

jezelf

 

Score door

mede leerling(en)

Naam:

 

Score door

docent

Naam :

Onderdeel:

Datum:

Je naam:

1

2

3

4

5

 

1

2

3

4

5

 

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je kunt hoofd- en bijzaken onderscheiden

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je kunt verbanden leggen tussen verschillende items

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je kunt oorzaak en gevolg onderscheiden

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je hebt een breed overzicht op het project of probleem (helicopterview)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je kunt een heldere samenvatting maken

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

F: probleemoplossen

 

Score door

jezelf

 

Score door

mede leerling(en)

Naam:

 

Score door

docent

Naam :

Onderdeel:

Datum:

Je naam:

1

2

3

4

5

 

1

2

3

4

5

 

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je kunt een probleem opsplitsen in aparte probleempjes

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je kunt een stappenplan gebruiken om tot een oplossing te komen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je weet de juiste mensen, middelen, instanties te vinden om je te helpen bij het vinden van een oplossing

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je bent creatief in het vinden van oplossingen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

G. : plannen van een project

 

Score door

jezelf

 

Score door

mede leerling(en)

Naam:

 

Score door

docent

Naam :

Onderdeel:

Datum:

Je naam:

1

2

3

4

5

 

1

2

3

4

5

 

1

2

3

4

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je weet wat je gaat doen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je weet hoe je het gaat doen(aanpak)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je weet wie wat gaat doen (taakverdelen)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

je weet wat je nodig hebt (hulpbronnen, informatie)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je weet wanneer wat moet gebeuren en wie dat gaat doen

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je weet wie verantwoordelijk is voor welk onderdeel

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Je weet wanneer het af is

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 










Valid HTML 4.01 Transitional © I. Logtmeijer, H. Sondaar